Sales triangle

Sales TriangleMet de Sales triangle krijg je een inzicht in hoe een goed verkoopgesprek is opgebouwd. In het boek “Winnen in Sales” lees je dat een goed verkoopgesprek is opgebouwd uit drie fases: 1. Kennismakingsfase, 2. Presentatiefase en 3. Afsluitfase. Mijn tip van vandaag behandeld deze Sales triangle. Hoe werkt een sales triangle? Ontdek het in de korte video die ik speciaal voor jou heb opgenomen.¬†In onderstaande video leg ik uit hoe de sales triangle in het echt kan worden toegepast.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=myczOGJQyiI[/youtube]

 

De sales triangle is opgebouwd uit de drie fases van het verkoopgesprek. Het is logisch dat de eerste fase ook de basis vormt voor de sales triangle. Het kennismaken is in mijn optiek dan ook de meest belangrijke fase van het verkoopgesprek, als je de methode van de sales triangle toepast. In een goed verkoopgesprek ga je in gesprek met de klant en kom je erachter wat zijn of haar probleem is. Pas je methode goed toe, dan zijn de andere twee fases, presentatiefase en afsluitfase, gelijk aan elkaar en aan de kennismakingsfase. Er ontstaat dan een sales triangle of verkoopgesprek, dat nooit om kan vallen. Je werkt gestaag aan de klim naar de top, de punt van het gesprek en dat is vragen om de opdracht.

Wanneer het niet werkt

Wat veel verkopers in mijn optiek fout doen, is een te korte kennismakingsfase toepassen in het verkoopgesprek. De basis van de sales triangle wordt dus heel erg smal en de top wordt daardoor heel erg hoog. Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat gesprekken die op deze manier zijn omgebouwd, de neiging hebben om naar links of rechts om te vallen. Dit komt doordat ze als verkoper te weinig van de klant weten en de klant te weinig vertrouwen in de verkoper heeft kunnen krijgen om een succesvol verkoopgesprek te hebben.

Als verkoper wil je natuurlijk niet dat het verkoopgesprek kan omvallen. Je wilt altijd de verkoop kunnen sluiten. In het de situatie die ik wil schetsen zal dit ook niet gebeuren. Pas je mijn methode goed toe, dan heb je een hele brede sales triangle. Wat belangrijker is, de presentatie en de afsluitfase bevinden zich niet op grote hoogte, maar zijn gemakkelijk aan te lopen. Als je deze methode toepast, dan beloof ik je, dan valt jouw verkoop gesprek nooit om.

Meer inzicht in het verkoopproces

Wil jij nog meer inzichten krijgen in het verkoopproces? In mijn boek “Winnen in Sales” beschrijf ik ¬†mijn ervaring en inzichten om zo de dienstverlenende ondernemer te laten zien dat, door het toepassen van enkele eenvoudige technieken, hij of zij de omzet kan verhogen.

Wil jij het boek winnen in sales lezen? Krijg direct toegang tot mijn boek door hieronder je naam en e-mail in te vullen.