Tijdens het schrijven van mijn e-book, “Winnen in Sales” waar ik mijn inzichten, ervaringen en adviseren deelt over hoe je als ondernemer tegen verkoop aan moet kijken. Ik kom geregeld ondernemers tegen die het vak als ondernemer heerlijk vinden. Omdat ze dan lekker met hun passie bezig kunnen zijn. Hoe ze opdrachten binnen haalt
Krijg je steevast te horen, ik wil niet gaan verkopen, ik wil niet gaan leuren of bedelen voor een opdracht. Dit is natuurlijk erg jammer dat ondernemers het vak verkopen zo onder waarderen, het is immers een mooi vak, maar ook niet zo heel erg moeilijk of lastig.
Denk gewoon aan het woord klant.
Het woord klant staat in mijn optiek namelijk voor
K = Klanten
L = Luisteren
A = Altijd
N = Naar
T = Toppers
Een vereiste om goed te verkopen, moet je voor de volle 100 % achter jouw product staan, en als kleine zelfstandige ondernemer acht ik de kans heel groot dat jij of het product bent of zelf het product levert.
En als je dan bedenkt dat klanten luisteren altijd naar toppers, is het dus zaak dat jij met jouw product of dienst een echte topper wordt. Zo niet de aller beste op jouw vakgebied.
Dit heeft natuurlijk vele voordelen, één je kan een betere prijs vragen voor jouw product of dienst, en je verkoopt een heel stuk makkelijker als de klant weet dat jij die topper bent of de beste bent in jouw branche.
Nu kan je natuurlijk zelf wel zeggen dat je de beste bent in jouw eigen branche maar dan krijg je hetzelfde principe als Wij van wc eend adviseren wc eend.. Dit komt natuurlijk niet echt geloofwaardig over. Daarom is het de kunst om dit door jouw klant te laten vertellen.
Het zal veel geloofwaardiger overkomen, als een klant over jou zal vertellen tegen derde dat jij een topper of de aller beste bent. Ook het verkopen zelf zal dan vele malen makkelijker gaan, in feiten is het de klant die voor jou de opdracht binnen haalt.
Het is dus van essentieel belang dat jij de aller beste wordt in jouw vak of branche. Maar dan nog zal niet elke klant jouw direct aan bevelen. Daarom is het verstandig om de drie eenvoudige stappen van de W.i.S. Methode te begrijpen.
Download daarom vandaag nog het e-book “Winnin in Sales”