De vraag die elke (startende) ondernemer zou moeten stellen. hoe kom je aan klanten? want zonder klanten heb je geen omzet, en geen omzet is geen winst, en zonder winst is je bedrijf eigenlijk geen bedrijf. Je start natuurlijk een bedrijf omdat je het tof vind om zelfstandige ondernemer(ster) te zijn, maar je moet natuurlijk ook geld verdienen.

Natuurlijk heb je omzet nodig binnen je bedrijf, en moet je, je rekeningen betalen. dat moet iedereen. Maar of dit de belangenrijkste doel is van je onderneming is weer iets anders. Zelf vind ik dit zeker een belangenrijk onderdeel. Maar mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te helpen met hun probleem.

Door het oplossen van een probleem die jouw potentiële klanten hebben heb je aller eerst hun aandacht. want wie anders lost hun problemen op? In mijn traprenovatie is het probleem van mijn klanten hun lelijke trap, hier willen ze iets mee maar wat?

Nu kan ik tegen deze mensen die op internet zoeken naar oplossingen voor hun lelijke trap zeggen dat ik traprenovatiepakketten verkoopt, maar ik kan ze ook helpen met hun oplossing. Natuurlijk help ik ze door de traprenovatiepakket aan ze te leveren. Maar zou jij bij iemand iets kopen waarvan je twee minuten geleden nog nooit iets heb gehoord?

Stop met zoeken naar klanten

En dit is het punt waar het allemaal om draait. Stel je bent singel en je zoekt een partner. loop jij dan op iemand af, en vraagt binnen twee tellen of die persoon met jou zou willen trouwen? denk je dat die persoon dan direct ja zal zeggen?

De kans acht ik bijzonder klein. Je wil die persoon natuurlijk beter leren kennen, je zal proberen uit te zoeken wat die persoon interessant vind, wat zijn of haar hobby’s zijn of wat voor werk die persoon doet. Nu vraag je aan deze persoon of hij of zij het misschien leuk vind om eens een kopie koffie met jou te gaan drinken.

De kans dat iemand in gaat op jouw verzoek om met jou een kopie koffie te gaan drinken is aanzienlijk groter dan de kans dat iemand met jou zal gaan trouwen.

In het vinden van nieuwe klanten werkt het eigenlijk precies zo

Zoek de behoefte en bied de oplossing

Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan, hoe ik dit heb opgelost? Ik heb een workshop over het renoveren van trappen gemaakt. Ik vraag niet aan mijn bezoekers van mijn website of ze bij mij willen kopen, nee ik vraag of ze misschien een gratis workshop willen volgen, met andere worden of ze een kopie koffie willen drinken met mij.

Nu ze ja hebben gezegd, en met mij een kopie koffie willen drinken, kan ik mijn klanten beter leren kennen, en natuurlijk de klant ook mij beter leren kennen. Het gevolg is dat ik een band op bouwt met mijn klanten. iets wat geen een concurrent van mij doet.

Ik probeer vrienden te worden.

Doordat ik nu vrienden aan het worden ben met mijn klanten. gunnen ze het mij ook om het renovatie pakket wat ik via mijn webshop aanbied, te mogen leveren, ze kopen immers liever bij iemand die ze kennen, dan iemand die alleen maar vraagt wil je met mij trouwen, wil je met mij trouwen, wil je met mij trouwen.

Geloof mij dit vinden klanten echt irritant. Een ding wat ik altijd in mijn oren heb geknoopt is
Klanten houden van kopen maar niet van verkopers. Als jij een band opbouwt met je klanten, en zij jouw als vriend zien. hoef je niet te verkopen.

dus hoe kom je aan klanten? door vrienden met je klanten te worden, en hoe wordt je vrienden met je klanten? Door ze niet direct ten huwelijk te vragen maar door een band op te bouwen met je klanten, en hoe bouw je een band op met je klanten?

GEET IETS WEG

Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
free online course
download lenevo firmware
Premium WordPress Themes Download
udemy course download free