Voor menige klusser, timmerman, loodgieter, het maakt niet uit in welke branche je zit maar voor menig vakman is het vandaag toch lastig om aan klanten te komen, dit geld niet alleen voor bouwgerelateerde bedrijven, dit geld voor elke bedrijf.
Mijn idee? begin een k.l.u.s. bedrijf. Wil jij succes hebben met jouw bedrijf in welke branche dan ook begin dan met een k.l.u.s. bedrijf. wat ik daarmee bedoel?
Klus staat voor Klanten Leveren U Succes. Ja het zijn in alle opzichten de klanten die u het succes gaan bezorgen. Ik zelf vind dit de perfecte worstspelling van het werkwoord klusbedrijf. Het is niet alleen het krijgen van veel klanten waardoor je meer werk, en meer omzet krijg wat een succes op zich zou zijn. nee
Het zijn de klanten die voor jouw succes gaan zorgen.
Je kan gaan adverteren in een krant, plaatselijk, of voor een vereniging maar steeds meer mensen komen met een nee nee sticker op de deur, waardoor zelfs flyeren steeds lastiger wordt. En dan al helemaal niet gesproken over de kosten voor het adverteren in drukwerk.
Nee dan het Internet, Google is een geweldig medium om gevonden te worden, je kan op twee manieren zorgen dat bezoekers jouw site tegen zullen komen in Google. Je kan ervoor zorgen dat je gratis hoog komt te staan, het zogenaamde seo. Dit kost niet alleen veel tijd, maar er is
ook zeker kennis voor nodig om gratis hoog te scoren in Google.
Of je gaat adverteren in Google, dan betaal je per bezoeker op je site. Ook hier is een gedegen studie voor nodig om niet onnodig te veel te betalen, of je schakel hier een professioneel bedrijf voor in, die een hoge fee vragen om jouw site bovenaan te krijgen.
Klanten Leveren U Succes
In veel marketing boeken kom je termen tegen van maak fan van je klanten en zij zullen jouw product gaan verkopen, grote merken maken hier gretig gebruik van, door de wetten van branding toe te passen. Maar wij als klussers kunnen op een andere manier de klanten in gaan zetten om voor ons reclame te maken.
1. Heel simpel om ze het gewoon te vragen.
2, Als ze reclame hebben gemaakt beloon ze dan ook (een simpel bloemetje doet al wonderen)
Maar je kan je klanten ook op voorhand belonen! Nu voel ik jou al denken, klanten vooruit betalen? Ja een advertentie in de krant betaal je toch ook vooruit? of als je in Google betaal je dit toch ook vooruit zonder enige garantie op een opdracht? Waarom zou je dit niet doen bij jouw klanten?
Stel je vraagt aan je klant om een adres van andere mensen die ook interesseren zouden kunnen hebben voor jouw diensten en of producten. en voor elk adres waar jij heen mag betaal je een X bedrag als vergoeding.
Je zal zeker warme leads krijgen, en deze klant zal jouw ook gaan aanbevelen bij deze lead, daarnaast zal je geen tot bijna geen concurrentie ervaren, wat wel in een print media en vooral in Google het geval is.
Dit is het principe voor het succes krijgen via jouw klanten!
Ik ben erg benieuwd wat je van dit artikel vind. laat een reactie hieronder achter