Luister altijd naar je klant, is een van de meest essentiële verkooptips die ik je kan geven. Als verkoper en ondernemer zit je natuurlijk vol met passie en vuur voor jouw product. Het is dan ook logisch dat je graag honderduit over je product praat en de klant laat zien hoeveel kennis je in pacht hebt.
Toch heb ik ook hier ontdekt dat het aanhouden van mijn verkoopstrategie helpt om eerst te luisteren naar de klant. In het blogbericht “Klanten willen altijd geholpen worden” haal ik dit al een beetje aan.
Als een klant een vraag stelt, wil de klant hier graag antwoord op. Maar welke vraag stelt de klant nu eigenlijk?
Luisteren om te kunnen verkopen
Het antwoord op de vraag luidt, luister altijd naar je klant. Natuurlijk is dit een beetje een inkoppertje, maar we zijn allemaal bekend met de kracht van herhaling.
Het kan dan ook niet vaak genoeg gezegd worden. Door te luisteren geeft de klant jou informatie waar jij als verkoper iets mee kunt doen. In de onderstaande video haal ik een onderdeel uit mijn boek “Winnen in Sales” aan.
Dit heeft alles te maken het achterhalen van de aankoopmotieven van de klant. In deze video vertel ik jou hoe jij achter die aankoopmotieven kunt komen. Simpelweg door mijn advies, luister altijd naar je klant, op te volgen
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-JfaBAhF8SE[/youtube]
Wil jij meer tips ontvangen? Verschaf jezelf dan toegang tot mijn boek “Winnen in Sales”