onderscheiden van je concurrentDe vraag die elke ondernemer zich moet stellen voordat hij begint, maar ook als hij al jaren bezig is hoe onderscheiden van je concurrent? Hoe doe je dat? Natuurlijk kan je zeggen dat je de beste ben van Nederland, de nummer 1!  Als jij dit onderscheidend vind dan heb je in mijn ogen een gebrek aan creativiteit.

Echt onderscheiden doe je door anders te zijn, want iedereen kan wel zeggen dat hij of zij de beste is in zijn of haar vak, iedereen kan wel zeggen dat bij hem of haar de klant centraal staat. Natuurlijk is dat ook bij iedereen het geval.

Niemand zal zeggen “wij hebben sch…t aan de klant” Nee natuurlijk niet het zijn de klanten die zorgen voor omzet. Daarom heb je ze ook zo hard nodig. Nee 99 van de 100 ondernemer steld zijn of haar klant centraal.

Maar hoe laat je zien dat jij je onderscheid? Als iedereen zegt dat hij of zij nummer 1 is, ben jij niet onderscheidend door dit ook te gaan roepen. Je kan natuurlijk denken dat je de goedkoopste ben in jouw markt of branche, dit is prima als dat je bedrijfsfilosofie is, anders is de goedkoopste zijn, een dure marketing strategie.

Dit omdat als je de goedkoopste bent er geen ruimte meer is voor een marketing. en zonder een goed marketing budget zal je geen nieuwe klanten ontvangen. Het is daarom belangenrijk om een goede marge te hebben op je diensten of producten zodat je er een stuk voor marketing over blijft.

Maar hoe onderscheid je je dan?

Oke je hebt een marketing budget, en je begrijpt dat het zeggen van wij zijn de beste niet meer volstaat in deze tijd. dan is het misschien een idee om het op een totaal andere boeg te gaan groeien. door bijvoorbeeld iets weg te geven? ja het kan een premium zijn een relatie geschenk.

Maar je kan ook informatie weg geven, of een informatie product.  In het kort gezegd is het geven van informatie het schrijven van een ebook, of het maken van een workshop.  Zelf heb ik voor mijn renovatie bedrijf diverse informatie producten gemaakt, zo heb ik een traprenovatieworkshop ontwikkeld. en enkele ebooks geschreven.

onderscheiden van je je concurrentDoor het schrijven van dit ebook geef ik niet alleen bruikbare informatie weg aan mensen die informatie zoeken over het renoveren van trappen, Maar door het geven van deze informatie ben ik onderscheidend dan al mijn concurrenten. want in 2013 heeft nog niemand in mijn branche een ebook gemaakt

Je kan ook denken aan het maken van bijvoorbeeld een workshop, zo heb ikzelf een workshop ontwikkeld die bezoekers kregen als ze zich in schrijven op mijn emailijst. Op deze manier ben je niet alleen onderscheidend, maar heb je de mogelijkheid om een relatie op te bouwen, met mensen die geintreseerd zijn in diensten of producten die jij aanbied.

Wil jij meer weten over het maken van een marketing strategie voor jouw klusbedrijf, kapperszaak, schoonheidssalon, autobedrijf.  slagerij, cafe, pedicure, of fisiopraktijk. via mijn blog wil ik jou graag opweg helpen, naar meer klanten. stel gerust je vragen hieronder.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
online free course
download intex firmware
Download WordPress Themes Free
udemy free download